Srpen 10, 2010 Categorized under: Nezařazené - 1 Comment

Gamecon 2010 – Den třetí

3. den

PJ pro finále je opět Almi, čemu jsme rádi!

Edgar Poeta si jen tak sedí a loupe pomeranč. Začne v klidu a s rozmyslem povídat. Prozrazuje nám, že Měsíční kameny ovládající Pravdonoše jsou v rukou Alana Vranovlasa, který je vlastně tím, koho hledáme. Zjistíme, že po Edgarovi jde kvůli tomu, že jej podezřívá se zabití své manželky-v čemž prý Edgar prsty ani náhodou nemá. Říká, že Vranovlast se zbláznil a dělá všechno proto, aby se ho zbavil.
Postupně také vysvětluje, jaké měl vazby na zavražděné-ředitele banky, vymahače dluhů atp…a je velmi přesvědčivý v tom, že prakticky neměl důvod se jich zbavovat. Dokonce začne rozkrývat různé časové souslednosti jednotlivých vražd. K druhému CVO2 přizná, že u něj byli, ale prý přebrali z drog, které jim spolu s jídlem a pitím nabídl. Stejně tak nelogicky vyzní útok na Agátu – na kterou nechal dokonce Edgar přepsat celý podnik U Boubelaté Helen. Zíráme jako puci 🙂 Prozrazuje nám, že Alan byl unesen, ale že to bude určitě jen fingovaný únos. Dozvídáme se také informaci o tom, že správce kraje odjel (díky pomoci Alana) a Havran je teď tím, kdo má v držení Měsíční kameny, které mohou přivolat, úkolovat, ale i odvolat Pravdonoše. Edgar se obává, že Alan je schopen Pravdonoše proti němu použít, a že je vlastně dobře možné, že je použije i proti nám.
Uff, těžko se nám hledají skuliny v jeho vyprávění a máme velký problém mu nevěřit.

čtyři elementy a hodinová věž
Edgar Poeta se ale nerozpovídal jenom o vztazích a dění ve Vodostavu, ale také o budovách, které zde zůstaly po předchozích obyvatelích. Specificky o čtyřech budovách zasvěcených jedntotlivým živlům a jedné centrální. Minulá civilizace pracovala s emocemi a jejich ovládáním. V hlavní budově, Hodinové věži, je hnízdo emocí a zde se také bude skrývat Alan, protože tady jsou ukryty Měsíční kameny-v nejvyšším patře v kamenném poháru. Tato budova je chráněna kouzly mnohem důmyslnějšími, než byla ta, co jsme prošli v Edgarově podzemí. Avšak je tu jedna cesta, jak se nenechat magií věže roztrhat-a to oslabit ji. Spolu s hlavní budovou byly postaveny ještě čtyři další zasvěcené jednotlivým emocím-živlům. Jedná se o Úřad evidence obyvatelstva (vítr), Úřad územní zástavby (země), Zbrojnice (oheň) a Poštovní úřad (voda). V těchto budovách bude určitě způsob, jak emoci „vypnout“ a tím oslabit hlavní ochranný systém Hodinové věže. Takto vybaveni jsme si od Edgara vyžádali ještě pár lektvarů a vyrazili na finální misi.

Elementy a Hodinová věž
Všechny čtyři zmiňované budovy mají bohužel bezpečnostní level IV, příčemž my pouze III, takže oficiální cestou to nepůjde. Naštěstí je neděle a všechny jsou uzavřeny. Zkoušíme ještě soudce, aby nám dal povolení vstupu, ale tomu se naše verze-vymyšlená-že se v budovách nejspíš vaří drogy mající spojitost se zločiny-nepozdává, takže na to jdeme neofiko. Rozdělujeme si budovy a současně jdeme do akce.

Voda na Poštovním úřade
Zloděj a synovec Martin z Boru se do poštovního úřadu dostane lehce. Po chvilce objeví v patře kamennou mísu s otvory. Ty vyčistí a zkusí do mísy nalít vodu. Na chvilku ucítí závan moře a křik racků – což by mohlo pro daný element stačit – takže do mísy leje zbytek vody a doufá, že deaktivace tohoto zdroje energie se povedla.

Vítra na Úřadu evidence obyvatelstva
Xaveriuv havran se zotavil z nárazu na magickou ochranu Edgarova sídla, takže může zaletět na věž úřadu a ohlásit existenci kamenné mísy. Alchymistka Timboktoo pak v nestřežené chvíli udeří svou holí do země a po chvilce se kolem ni začnou sbírat vdušné proudy až do podoby malého-kapesního tornáda. Takto stvořené Silfě přikáže, aby vylétla do mísy na věži a tam „foukala“. Že by i tenhle způsob byl správný? Neměla Timboktoo také něco pocítit?

Oheň ve Zbrojnici
Kdo jiný, než pyrofor Kvido se vydává do zbrojnice a po chvilce objevuje známou kamennou mísu. Po chvilce brainstormingu používá dva kameny, knot a láhev oleje na tvorbu improvizované petrolejky. Zdálo se mu to, nebo k němu po zapálení knotu promluvil hlas ohně?

Země na Úřadě územní zástavby
Posledního elementu se chopí znovu Martin a už sype hrst hlíny do kamenného poháru. I tentokrát ucítí záchvěv a spojení se zemí.

Nedoceněný Sad neustále upozorňuje na to, že jsme je nejspíš „nevypli“ všechny, ale je zbytkem tlupy umlčen-neb začínáme dost cítit, že náš čas se krátí…a hlavně, Pravdonoš je v ulicích! Lidé si o jeho průchodu městem špitají a my uděláme maximum, abychom ho při svých toulkách po městě nepotkali. Jeden nikdy neví.

cesta do Hodinové věže
Elementy tedy máme za splněné, takže teď co nejrychleji do Hodinové věže. Zorientujeme se na plánku města a bereme to hlavní třídou přímo k Radnici, nad níž se věž tyčí. Kráčíme si to rušnou ulicí a z ničeho nic přílétne několik šipek. Jsme pod frontálním útokem. Sir Thomas se teleportuje co nejdál směrem k Hodinové věži a zbytek zapadne pod hranu střechy. Evidentně po nás někdo jde a není vůbec špatný. Několik životů dole a vypadá to, že na střeše o pár domů dál se začíná čarovat. Ve vzniklém zmatku jsme se rozdělili na více skupin. Sir Thomas, teleporovaný, se vydal vnitřky budov a v jednu chvíli se málem pokamarádil s Pravdonošem. Timboktoo makala směr věž po své ose, Carnag to vzal vnitroblokem a Xaverius chráněný Sadem a taky Kvido se přískoky blíží k věži podél stěny domu. Po pár šipkách a několika bolestivých kouzlech i tato trojice proběhne domem na druhou stranu a tam, kde se vzal, tu se vzal, stojí Sir Thomas a říká „tudy, obejdeme to okolo“. Všichni tři se k němu samozřejmě připojujeme, dokonce se přidá i Carnag…jenže to ještě nevíme, že ve skutečnosti nenásledujeme skutečného Sira Thomase.

Ten se mezitím dostane až na schody do Radnice, kde se k němu přidá Timboktoo a Martin. Timboktoo, která nás viděla jít s „falešným“ Thomasem jinam ho hned informuje, ale času je tak málo, že zbylá trojice volí vstup dovnitř. Radnice je volně přístupná, ale když se vydají směrem ke vstupu do Hodinové věže, zastaví je stráže a odmítají je pustit dál. Nemají na to bohužel dostatečně vysoké bezpečnostní povolení.

V tuto chvíli náš oblíbený PJ Almi hru víceméně ukončuje a pouze chce slyšet, jak bychom dál postupovali. Ve zkratce mu Jindra teda povídá, co bychom udělali a jak a tím pro nás třetí hrací den končí. Jdeme se od-ubytovat a pak čekáme na vyhlášení. Nejprve jsou ocenění hráči všeho možného, příčemž jména vítězů se podezřele opakují. Po chvilce přijde čas na Mistrovství v DrD a my ani nedutáme. Když dojde k vyhlášení třetího místa – a my to nejsme – máme obavy, že na nás zůstala bramborová medaile. Třetí jsou letos obhájci loňského vítězství. Ale hned jak slyšíme první jméno vícemistrů ČR, víme, že se nám povedlo zopakovat spanilou jízdu z roku 2007, kdy jsme tu zcela nečekaně skončili taky druzí. Míla-Sad zaryčí vítězný pokřik a pak se nesměle zvedáme a kráčíme na pódium. Diplom pro každého, jedna stolní hra do skupiny a pak dvakrát křičíme název naší DRUŽINY VŠEOBJÍMAJÍCÍHO CHAOSU. Trochu školácké, ale umístění nás hřeje a všichni se usmíváme. Pak už jen vyhlášení vítězů a předání putovního poháru a to už skáčeme do auta a jedeme na Prahu. Zůstává jen Míla s Jarčou, kteří nelení a jdou si poslechnout celé dobrodružství vyprávěné PJi.

Tak jsme zase vícemistry ČR a jsme na to patřičně pyšní. A kdo ví, jestli jednou nebudeme při odjezdu z Gameconu nakládat i pohár pro mistry 🙂

//

Pár dní po skončení Gameconu vyšlo na vebu celé Dobrodružství s názvem Pravdonošové. Pokud by vás zajímalo, je ke stažení zde.

One Response to “Gamecon 2010 – Den třetí”

  1. Eskel napsal:

    Moc hezké, díky za popis. Buďte rádi že jste v podzemí v druhém kole neměli zbraně, jinak by jste nepozorovali golemy pracující, ale golemy zuřivě útočící. 🙂
    Taky je zajímavé sledovat jak moc se různé detaily liší v podání různých vypravěčů.

Leave a Reply