Martinova škola D&D – 4. lekce (útoky)
Takže dneska k těm útokům, jak jsem sliboval.
Útoky povětšinou potřebují pro provedení standardní akci.
Útoky lze rozlišit několika způsoby:
1) Rozlišujeme 4 typy útoků dle charakteru útoku
a) melee útok (šarvátka, prostě meč proti meči)
b) ranged útok (střelecký, luky, určité typy kouzel a tak) – tento útok vyvolá příležitostné útoky od sousedících nepřátel
c) close útok (útok na blízko, máchnutí mečem, které zasáhne všechny nepřátele, kouzla, dračí dech apod.) – více hodů na útok a jeden hod na zranění
d) area útok (útok na dálku, výbuchy, kouzla apod.) – tento útok vyvolá příležitostné útoky od sousedících nepřátel, více hodů na útok a jeden hod na zranění
2) Dále lze rozlišit:
– základní útok – jen útok zbraní nebo tím, co je zrovna v ruce bez nějakých specialit
– speciální útoky jednotlivých povolání = a) at will útoky – ty, které lze provádět libovolněkrát během boje
b) encounter útoky – ty, které lze provádět jednou za setkání
c) daily útoky – ty, které lze provádět jednou za den (jednou mezi dvěma velkými odpočinky)
d) utility síly – nejsou to útoky v pravém slova smyslu, ale spotřebovávají také standardní akci; mohou být at will, encounter nebo daily
3) Standardní nebo pohybovou akci lze použít i pro provedení těchto speciálních útoků nebo akcí:
a) Pomoc příteli – zajímavé a námi vůbec nepoužívané; použiješ standardní akci; vybereš cíl ve svém dosahu a zaútočíš na něj základním melee útokem proti AC 10; při zásahu nepůsobíš zranění ale vybereš jednoho spojence, který bude mít +2 bonus ke svému příštímu útoku na cíl nebo +2 bonus ke všem obranám proti příštímu útoku daného nepřítele; bonus trvá do konce tvého příštího tahu nebo do využití; další možností je pomoc při skill checku sousedícího spojence; provedeš DC 10 kontrolní hod; při úspěchu dostane daný spojenec +2 bonus ke svému příštímu hodu na stejný skill; opět trvá stejně jako předchozí
b) Základní útok – viz výše
c) Bull Rush („trknutí“) – proti cíli stejně velkému nebo o jedna většímu či menšímu; útok Síla proti DEF (Odolnost) – bez zbraně; efektem je odstrčení cíle o 1 pole; lze ho použít při zteči (charge)
d) Charge (zteč) – je to pohyb až o rychlost a minimálně o 2 pole zakončený základním útokem nebo bull rushem; útočník má bonus +1 k Útoku; zteč musí končit na nejbližším poli sousedícím s nepřítelem oproti původní pozici útočníka; po zteči již nelze provést žádné jiné akce (pouze použitím akčního bodu)
e) Coup de Grace (rána z milosti) – pouze proti Bezmocnému cíli; můžeš použít jakýkoliv útok chceš; vždy způsobíš kritický zásah; pokud způsobíš zranění větší než bloodied hodnotu, cíl umře
f) Crawl (Plazení se) – akce pohybu; musíš ležet na zemi (prone); pohyb poloviční rychlostí; vyvolává útoky příležitosti
g) Delay (odložení tahu) – tak, jak používáme; vždy musí být odložen celý tah
h) Escape (útěk) – akce pohybu; z držení (Grab); hod na Akrobacii proti DEF pstřehu nebo na Atletiku proti DEF Odolnosti bytosti, která tě drží; úspěch = uvolnění se a možnost posunu (shift)
i) Grab (Držení) – Útok Silou proti DEF postřehu; udržení jako Menší akce; s drženým cílem lze pohnout jako útok Silou vs DEF Odolnost a při úspěchu pohyb o polovinu rychlosti
j) Útok příležitosti – základní útok proti odcházejícímu nebo okolo procházejícímu nepříteli; také proti sousedícímu nepříteli, který provádí ranged nebo area útok
k) Připravení akce – obětování standardní akce za akci okamžitého přerušení v tahu jiné bytosti při splnění přesně daných podmínek
l) Útěk – akce pohybu; Rychlost +2; -5 postih k útokům do začátku tvého příštího tahu; poskytuješ bojovou výhodu;
m) Second Wind (druhý dech) – standardní akce; použití healing surge a vyléčení se; jednou za encounter; bonus +2 do všech obran do začátku tvého příštího tahu
n) Shift (Posun) – akce pohybu; pohyb o 1 pole (pomocí schopností lze i zvýšit); nevyvolává útoky příležitosti; nelze se posunout do těžkého terénu, pouze pokud se umíš shiftnout o více než jedno pole;
o) Squeeze (Protáhnutí se) – akce pohybu; protáhnutí se úzkým prostorem; polovina rychlosti; -5 k útoku; poskytuješ bojovou výhodu;
p) Zvednutí se – akce pohybu; z polohy ležmo
q) Totální obrana – standardní akce; +2 bonus ke všem obranám
Tak to by pro dnešek stačilo.:-)