9 února, 2010 Categorized under: Nezařazené - No Comment

Martinova škola D&D – 3. lekce (stavy)

Tak jsem se na chvíli odmlčel a dnes jsem tu s tím, co vás vše může při souboji potkat. Při souboji vás soupeř může svými útoky dostat nejen do prekérních situací, ale i do stavů, které nejsou zrovna příjemné. Stejně tak se to může povést i vám, takže tady je popis všech stavů, které vás a vaše soupeře mohou potkat (popis toho, co daný stav znamená se vztahuje vždy na ovlivněnou bytost):

Oslepení – poskytuje bojovou výhodu (+2 do útoku proti AC a DEF postřehu); nevidí soupeře (ti mají tzv. úplné maskování = má -5 do útoku); -10 postih ke kontrolním hodům na Perception (prostě nic nenajdete); nemůže obklíčit nepřítele (žádný flank)

Omámení (Daze) – poskytuje bojovou výhodu; omámená bytost má jen jednu akci dle svého výběru + free akce (tzn. buď standardní nebo pohybovou nebo menší akci) – nemůže provádět okamžité akce a příležitostné útoky; nemůže obklíčit nepřítele

Ochluchnutí – prostě nic neslyší; -10 postih ke kontrolním hodům na Perception

Dominance – je Omámená; bytost, která Dominanci seslala, za tebe provádí tvé akce – vždy jen jednu a vždy jen at-will akce (ty, které lze provést libovolněkrát)

Umírající – je v bezvědomí; má 0 nebo záporný počet zásahových bodů (hit point); každé kolo provádí záchranný hod proti smrti

Bezmocnost – poskytuje bojovou výhodu; může být cílem speciálního útoku „coup de grace“ (viz příště speciální a základní útoky)

Znehybnění – nemůže se pohnout ze svého místa, ale může se teleportovat a může být odstrčena, přitáhnuta nebo sklouznuta

Označení (mark) – označená bytost má postih -2 k útoku proti jiným bytostem než té, která si ji označila (vyzvala)

Zkamenění – bytost je proměněná v kámen; nemůže provádět žádné akce; má odolnost 20 na veškerá zranění (každé zranění je o 20 sníženo); nevnímá okolí; nestárne 🙂

Povalení na zem – poskytuje bojovou výhodu bytostem, které na ni útočí melee útokem (viz příště speciální a základní útoky); +2 bonus do obran proti útokům z dálky; leží na zemi; -2 postih k útokům; sama si bytost může lehnout na zem jako menší akci

Spoutání – poskytuje bojovou výhodu; je Znehybněná; nelze s ní hýbat ani odstrčit, přitáhnout či sklouznout; -2 postih k útoku

Zpomalení – bytost má Rychlost 2; to se vztahuje na všechny typy pohybu vyjma teleportu nebo odstrčení, přitáhnutí či sklouznutí; tuto Rychlost nelze nijak zvýšit; pokud byla před Zpomalením Rychlost menší, tak se nezvýší

Omráčení – poskytuje bojovou výhodu; nemůže provádět žádné akce; nemůže obklíčit nepřítele

Překvapení – poskytuje bojovou výhodu; nemůže provádět žádné akce vyjma volných akcí; nemůže obklíčit nepřítele

Bezvědomí – bytost je Bezmocná; -5 ke všem obranám; nemůže provádět žádné akce; pokud je to možné, padá na zem; nemůže obklíčit nepřítele

Oslabení – útoky oslabené bytosti působí jen polovinu zranění; to se nevztahuje na přetrvávající zranění, které bytost způsobí

Příště tedy typy útoků.

Leave a Reply